رضا سيكا ورسالة من القلب إلى جماهير الدراويش :رئيس نادى

4

 

 

 

 

12549066_1221213231227135_35507830181843220_nتلك الكلمات كتبها الكابتن رضا سيكا نجم الدراويش فى العصر الذهبى على صفحته الشخصية بموقع التواصل الاجتماعى لذلك فضلنا نقلها كما هى دون تعديل

رسالة من القلب….

من لاعب كره بحق وحقيقي لعب من قطاع الناشئين لعب في وقت صعب ناشأ يلعب في الفريق الاول وأسبت وجوده بالتعب والاجتهاد لاعب لعب مع 3 اجيال. لاعب لعب 472 مباره في اعتقادي لسا حوالي سنين وسنين لاعب يلعب كم المباريات ويوصل كابتن النادي في سنين الحمد لله كل الناس المحترمه الغير مريضة نفسيا تشهد بذالك. لاعب مثل منتخب بلدو 56 مباره دوليه. يعني بعد ازنك ده وجهت نظر واحد عارف كل كبيره وصغيره في النادي.. واحد عارف نوايه كل واحد موجود داخل النادي واخارج النادي… مش بقولك لعب مع 3 اجيال ولم يجلس احتياطي ولم يغير في اي مباره وهذا من فضل ربي….
..رأيس النادي الي بيسمع كلام واحد ملعبتش كوره.. ولاعب كره لعب 10 مباريات في3 مواسم في النادي الاسماعيلي.. يبقا رأيس نادي ايه.. رأيس نادي يمشي مدرب كبير بسبب خوفه من لاعب يبقا ايه..رأيس نادي جاب مدرب محترم في وقت غير محترم مع لعيبه غير محترمه يبقا ايه..رأيس نادي بيلعب لاعب خوفن من اهلو يبقا ايه…رأيس نادي مشا مدرب عام بقالو موسمين وجاب مدرب عام خارج النادي عشان قريب من العائلة المالكة.. في وجود اكثر من 15 مدرب في قطاع الناشئين.. يبقا ايه.. رأيس نادي مش مقتنع بمدربين القطاع الناشين.كلهم..لانه كان موجود في النادي من 20 سنه ولم يشاهده 95 % من اختيارات القطاع لا لعب في النادي ولا لبس تشرت النادي.. بس بيسمع انو بيحب رأيس النادي.. يبقا ده موجود في القطاع.. يبقا ايه.. رأيس نادي بيحب ويكره وملوش في الكوره اصلن ومبيقتنعشي برأي الناس المحترمه الخبيره الموجود في النادي ولاد البلد الي طلعو كل الناشئين علي مدار 25 سنه ويمشيهم عشان ممكن يقولو لا لبعض المدربين ومبيحبوش رأيس القطاع المخلص لرئيس النادي يبقا ايه…رأيس نادي من الموسم الماضي عارف ومتأكد ان قطاع الناشئين فاشل فشل كبير في جميع المراحل السنية من اول يوم دخل النادي وبيتماده في…. يبقا ايه……. عفوا كلامي هيزعل ناس كتير محترمه انا بحبها علي المستوه الشخصي وليس علي المستوي التدريبي ولا علي المستوي الفكري او المستوى العلمي… متاكد ان ناس مريضة نفسيا مش هيعجبها كلامي..

 

التعليقات مغلقة.